Skip to content
YouOnline Blog
  • Home
  • News

Ponturi pentru promovare firma START-UP

16 septembrie 2013 1 comment Article Marketing & Comunicare, Promovare Online, Start-up Online

Aud tot mai des persoanele fizice autorizate sau firmele la început de drum că doresc o intrare rapidă pe piață, o imagine puternică, campanii de PR complexe etc. Cand vorbim de activitatea de promovare firma start-up trebuie sa răspundem rapid la câteva întrebări esențiale. 

E bun sau nu PR –ul la început de drum?

Citește mai multINTERNET in afaceri = SANSA pentru milioane de afaceri

La diferență de toate celelalte tehnici de promovare, PR-ul se ocupă de crearea / consolidarea imaginii pe piață, de ameliorarea posibilelor daune ale imaginii, de îmbunătățirea imaginii, de schimbarea acesteia…pe scurt de IMAGINE.

Dacă avem următoarea situație…

Citește mai multDespre site web ca sediu virtual al companiei...

Un start – up, început de drum pentru o afacere, are o bază de date cu clienți?? – evident NU; clienți potențiali? – spre 0. De ce? Nu știe nimeni această firmă. Prestează servicii, nu are un birou stradal iar activitatea derulată nu se bazează pe comerț și vad la ieșire. Prin urmare…nimeni nu va urca la mansarda unei vile să întrebe dacă au ceva de vânzare.

În acest caz…începem să consolidăm imaginea sau începem prin a face cunoscută firma? (PR sau Publicitate?). Iată de ce cred că PR-ul nu este tocmai indicat ca prim pas din simplul motiv că nu avem în fața cui să construim imagine.Este mai indicat să pornim prin a construi o audiență iar pentru aceasta publicitatea ne poate ajuta.

Citește mai multCu un website se face primavara!

Deoarece un start-up nu dispune de bugete uriașe, planul trebuie alcătuit foarte clar (să nu existe resurse alocate ineficient).

Iată 5 pași practici și eficienți pentru promovare start-up.

Citește mai multImagine website, prima conditie pentru succes!

1. CARE ESTE PIAȚA ȚINTĂ?

Stabiliți clar care sunt clienții cărora vă adresați, unde sunt aceștia, cum se comportă, ce hobby – uri au ș.a.m.d

Citește mai multIdei pentru un design superb de site VINTAGE

Zona geografică deosebit de importantă pentru alocarea resurselor. De ce?Tinta

Dacă luăm exemplul unei săli de fitness din zona Drumul Taberei. Eficient ar fi ca materiale publicitare să fie distribuite în zonă (în cartier și poate în cartiere apropiate), nu în tot Bucureștiul. La ce bun o investiție în publicitate TV, spre exemplu? Cine va veni din Constanța la sala noastră?

Citește mai multCum oferim brandului identitate vizuala?

Publicul țintă trebuie analizat până la cele mai mici detalii. De ce?

Pentru a înțelege și mai bine cât de importantă este cunoașterea țintei vom face o comparație cu o situație din viața de zi cu zi, atunci când trebuie să cmpărăm cadouri cu diverse ocazii. Pentru un cunoscut petrecem foarte mult timp, stări de indecizie ș.a.m.d. Unei rude îi cumpărăm repede iar unui frate/unui prieten foarte apropiat îi cumpărăm cu foarte multă ușurință și, de cele mai multe ori, pentru cel din urmă reușim să luăm exact ce trebuie, exact ceea ce avea nevoie.

Citește mai multTeleviziunea Interactiva - cum o trasformam in succes de promovare?

Iată rolul parcurgerii acestei etape – dacă cunoaștem clienții și știm ce își doresc,  reușim să îi facem fericiți. Dacă sunt fericiți, se vor întoarce să cumpere de la noi. Dacă se vor întoarce de multe ori la noi și noi vom fi fericiți…cam acesta este mecanismul.

Așadar, în primă fază este foarte important să identificăm zonele fierbinți (cu cei mai mulți potențiali clienți), să descriem cât mai amplu ținta (obieceiuri de consum, venituri, caracteristici comportamentale, caracteristici demografice etc. etc.) și să ne concentrăm pe acel target astfel încât să satisfacem la standarde înalte nevoile acestora.

Citește mai multEmail marketing si fidelitatea clientilor

2. ALEGEREA INSTRUMENTELOR ȘI SUPORTURILOR MEDIA POTRIVITE

În această etapă trebuie să identificăm modalitățile prin care putem ajunge la potențialii cienți:  flayere distribuite, pliante, panouri exterioare, radio, anunțuri, online….în funcție de bugetul nostru și de caracteristicile țintei alegem cea mai bună variantă. (Ex.: Nu transmitem offline când audiența noatră este online sau invers).

Citește mai mult5 carti de marketing necesare debutantilor in afaceri

Promovare onlineNu putem să trecem cu vederea că în zilele noastre internetul ne poate oferi o mulțime de soluții alternative publicității tradiționale. Așadar din planul publicitar nu poate lipsi online-ul, un web site profesional, pagină oficială Facebook, conturi pe alte rețele sociale ca Twitter, LinkedIn, Google+, interacțiune în cadrul comunităților (bloguri, forumuri etc.) ș.a.m.d.

3. CONCEPEREA MESAJELOR

Citește mai multTransforma review-urile in promovare online gratuita?

Este timpul să concepem mesajele.

Exact cum vă așteptați, trebuie, și de această dată, să ținem cont de țintă. Sigur, regulile de concepere a mesajelor sunt complexe și nu aș putea să afirm că este un domeniu facil și că oricine poate crea mesaje reușite.

Citește mai multPROMOVARE ONLINE, MUST sau MOFT?

Dar nu este ceva imposibil. Dacă au fost parcurse temeinic primele etape cu siguranță se poate depăși onorabil și această etapă.

4. BUGETUL

Citește mai multAfacere la domiciliu – ponturi pentru succes!

Pentru stabilirea bugetului este indicat să fim cât se poate de realiști. După cum știm cu toții intrarea pe piață nu este deloc o sarcină ușoară. Publicitatea ne poate ajuta cu adevărat numai dacă planul este construit foarte bine.

Nu este recomandat, ca planul publicitar să înceapă cu stabilirea bugetului, cum se întâmplă de multe ori. Practic firma renunță de la început Buget promovarela șansa oferită de publicitate, la clienți, la audiență. Sumele trebuiesc stabilite în funcție de nevoile reale de promovare și nu invers.

Citește mai multCreare Magazin Online – Pas cu pas, cum il deschid si cum il promovez?

Putem să identificăm multe soluții de reducere a costurilor însă nu este tocmai indicat să alocăm un buget mic de la început, fără măcar să fi identificat unde este ținta noastră și cum arată aceasta.

Pont: Mai bine alegem varianta mai economică dar nu renunța în totalitate la o activitate necesară doar pentru că bugetul nu o pemite.

Citește mai multCreare site de prezentare sau administrabil?

5. ANALIZA REZULTATELOR

Iată un studiu realizat în rândul românilor. Graficul ilustreează preferințele acestora pentru diverse modalități de comunicare ale firmelor și poate fi un reper bun pentru analiza rezultatelor și chiar pentru stabilirea modalităților de promovare.

Citește mai multCum ajung pe prima pagina in Google?

Rezultate promovare

Neagoe Cristina, The preferences of clients regarding interactive and unidirectional communication on the romanian insurance market, “19th International Economic Conference, Sibiu, 15 Iunie 2012

Nu cred că există un instrument de promovare mai bun decât altul (MIT: cu pliante ai mai multe șanse decât cu flyerele), un suport media mai bun decât altul (MIT: TV este cel mai eficient), o tehnică mai utilă decât alta (MIT: publicitate este cea mai folositoare tehnică). În plus, tehnicile de promovare nu apar complet separate ci adesea se combină eficient (EX.: Mesajele publicitare pot cuprinde elemente de PR).

Citește mai multAlegerea cuvintelor cheie

Valoarea unui plan de promovare stă în măiestria de a mixa cât mai eficient tehnicile de promovare, suporturile media, instrumentele operaționale la locul și momentul potrivit  astfel încât să obții maxim de audiență cu minim de buget.

Tags: promovare, start-up

1 comment

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

  • Inregistrare domenii cu diacritice
  • Cum promovez afacerea online? 10 Metode Dovedite De Promovare – Partea 2
  • Site-ul tau e pregatit sa il primeasca pe Mos Craciun?
  • Retargetarea: Ce este si cum functioneaza?
  • Cum Promovez Site-ul? 10 Metode Dovedite De Promovare – Partea 1

Comentarii recente

  • Ionut Senchiu la Cum ajung pe prima pagina in Google?
  • Lisnic Eugeniu la Cum ajung pe prima pagina in Google?
  • YouOnline la Cum ajung pe prima pagina in Google?
  • Sorin Arsene la Cum ajung pe prima pagina in Google?
  • service auto la Alegerea cuvintelor cheie

© Copyright 2016 YouOnline. Toate Drepturile Rezervate. | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress